Logo, logotyp, symbol czyli nieco teorii corporate identity

Jeśli szukasz firmy projektującej logo, bo potrzebujesz takiego właśnie znaku, warto abyś wzbogacił najpierw wiedzę o dawkę podstawowych informacji o logo.

Znak logo to centrum wszechświata identyfikacji wizualnej firmy czyli corporate identity. Miejsce gdzie wielki wybuch rozpoczyna całę tę zabawę. To wokół logo firma buduje cały swój wizerunek, choć nie od loga on zależy, ale to temat na niejeden artykuł.

Wystarczy aby właściciel marki, który chce mieć nowe lśniące zwiastujące same sukcesy logo, poznał budowę tego tworu. Często osoby nie zaznajomione z systemami identyfikacji wizualnej, wymiennie używają określeń logo i logotyp. Do tego dodają jeszcze wyrażenie „Symbol„. Niejednokrotnie błednie rozumieją znaczenie tych wyrazów.

co to jest logotyp, projektowanie logo Bydgoszcz

Jaka jest różnica między logo a logotypem widać na powyższej ilustracji. Logo składa się z logotypu (TYPOgrafia) oraz z Symbolu wymiennie nazywanego Sygnetem.

Oczywiście, rzeczywistość jest bardziej skomplikowana niż powyższa ilustracja. Logo, które nie ma symbolu a ma logotyp jest także pełnowartościowym logiem. Chociażby logo BRAVERYA zaprezentowane poniżej, jest właśnie takie. Potocznie ten rodzaj logo jest zwany logiem typograficznym. Jest też wiele innych przypadków logo, które wymykają się ścisłym definicjom.

BRAVERYA studio kreatywne, projektowanie logo Bydgoszcz

Zapraszamy do odwiedzenia galerii realizacji gdzie można zobaczyć loga firm zaprojektowane w naszym studio kreatywnym. A już wkrótce kolejne artykuły opisujące systemy identyfikacji wizualnej.